új szövetek és rögzítések bár a szoknyák ismét hosszúak voltak, a ruhák nem voltak olyan nehézek, mint az 1910-es évek végén. ez részben az új szövetek, például a műselyem és a nejlon fejlődésének köszönhető. Bár nem olyan szép vagy elegáns, mint a selyem, A műselyem különösen olcsóbb volt, ami döntő fontosságú volt ilyen sovány időkben., Azt is lehetővé tette, hogy több találékonyság nyomatok és festék, úgy, hogy egy olcsó nap vagy koktél ruha hirtelen volt érzéke és verve. A műselyem könnyen viselhető és gondozható volt, ami az évtized és a háborús évek során egyre fontosabbá vált. A Nylon megszabadította a női lábakat a zsákoktól és a zsákoktól, olcsó új eleganciát adva a megjelenésüknek. A selyem melegebb volt, de a nylon praktikusabb volt. az 1930-as évek divatja is megváltozott a cipzár megjelenésével., Most már kevésbé függött egy szobalánytól, nővérétől, anyjától vagy férjétől, hogy befejezze az öltözködést – a cipzár könnyebb és gyorsabb volt, mint az apró gombok. A tervező úgynevezett "Scap" Elsa Schiaparelli, az úgynevezett" Scap " barátai, az egyik leghíresebb tervezők az 1930-as években.
Ha valaki garden-partyra volt hivatalos, kerülni illett a feketét, inkább könnyű, virágmintás ruhát illett felvenni. Az igazi felhajtást a délutáni alkalmakkor egyedül a lóversenypálya lelátójára kellett, ott is csak évente egyszer, a Királydíjon engedélyezték. Itt mindent be lehetett vetni. Ha valaki estélyre volt hivatalos, először is megnézte, hogy a meghívón frakkban vagy szmokingban kérik-e a megjelenést. Ez nemcsak az uraknak volt segítség: a nők is kiolvashatták ebből, hogy megjelenésük a "kis feketében" vagy nagy estélyiben kívánatos. Színházba, operába is illett kiöltözni: színházba elég volt a kisestélyi, operába nagyestélyi. Ha bálba mentek, egyértelműen nagyestélyi kellett hozzá, amely csupaszon hagyja a vállat hogy az ékszerek érvényesülhessenek. Az esti alkalmakra is selyemcipőt és selyemtáskát írt elő az illem. A korszak férfidivatja nem hozott nagy újdonságokat. Az ünnepi alkalmakkor most is szokás volt a frakk vagy a szmoking viselete, egészen magas rangú személyek, egészen fontos alkalmakkor a díszmagyart is viselték, a hétköznapokon azonban egyeduralkodó lett a szürke, barna vagy sötétkék jacket, vagyis a zakó, amely máig nem változott.
A szoknyák hossza a boka és a térd között változott, a földig érő hossz teljesen eltűnt a divat palettájáról. A fekete harisnyát felváltották a testszínűek. A ruhákban az uralkodó színek a smaragdzöld, kénsárga, királykék, bíbor és a sárga voltak. Kiegészítők, smink: Nagyon divatosak voltak a hajpántok és cloche kalapok, amelyek nem engedték láttatni a nők homlokát. A táskák kicsik voltak és hónalj alatt hordák őket. Coco Chanel tette divatossá a bizsukat: gyöngysorok, karkötők, fülbevalók. Ez nagy újításnak számított, mivel eddig csak valódi ékszereket viseltek a nők. A garconne divat térhódításával megjelentek a sálhoz való tűk, a férfias órák és a mellényből kilátszódó óralánc. A fiús megjelenés ellenére divatosak maradtak a félmagas sarkú félcipők, amelyek hegyes orral készültek. Ekkor kezdtek a nők sminkelni, főleg a száj és a szem volt hangsúlyos. A szemöldökszedés is egyre elterjedtebb volt, a szemöldököt aztán feketével emelték ki.
Női Élet 2022 Az 1930-as évek nőjének divatja - Női Élet Tartalom: Az 1930-as évek nőies véleménye 1930-as évek Daywear Új szövetek és rögzítések A tervező úgynevezett "Scap" Az 1930-as években élő nők divatai a frissesség idejét jelentik, de egyedi divatokat is. Az 1930-as évek nőies véleménye Az 1930-as évek női divatának meghatározó szavai a glamour, a konzervatív stílus és a nőiesség. Míg az ifjúsági kultúra felemelkedett, és az 1920-as évek folyamán a divat világában szilárdan tartott, az 1929. októberi tőzsdei összeomlás a társadalom minden aspektusát tükrözte. 1930-ig a Nagy Depresszió letelepedett, és nagyban befolyásolta a divatvilágot. A női ruhák laza felsőrészekből és ruhákból származtak, amelyek a térdükön végződtek a formás ruhákhoz, amelyek a napközbeni borjúra esett, és az esti ruhák padlójára. A divat a konzervatív, hagyományos megjelenés felé fordult mind a férfiak, mind a nők számára. Ez nem azt jelenti, hogy a női ruházat elvesztette az ifjúságot. Az 1930-as évek néhány divatja szinte elnyomóan lányos volt, a nyakon és a vállon óriás fodrosok és íjak.
Hidegben szűk szabású kabátot hordtak. A kép forrása: 1930s40s fashion Az alkalmi ruhák visszafogottan nőiesek és elegánsak voltak. Az estélyi ruhák között találunk egészen merész dekoltázsúakat, mély hátkivágásúakat, spagetti pántosakat, vagy éppen fodros ujjúakat is. Chanel modell 1932-ből. A kép forrása: V&A Museum, London A frizura rövid, vagy félhosszú volt, hullámokba ondolált. Az utcai viseletekhez a nők változatos fazonú kalapokat, kesztyűt és a cipő színéhez passzoló kis retikült viseltek. Férfi viseletek: A férfiak ruhatárában jelentős változás a két világháború között nem történt. A zakó és felsőkabát hol hosszabb, hol rövidebb lett némileg. A zakó és nadrág bősége, a gallér és nadrág felhajtójának szélessége is kis mértékben változott, de alapvetően a fazont ez nem érintette. A fehér inghez nyakkendő is dukált, mely már tényleg teljesen olyan volt, mint a mostani nyakkendők. A kép forrá Robert Montgomery amerikai színész. Az alacsony sarkú, fűzős bőrcipőket a nadrághoz passzoló színben választották ki.
Az 1920-as években drasztikus változás következett be a nők életében az első világháború után, és a túlzott mértékű felszabadulás időszaka tükröződött. Az 1940-es évek ennek az ellentéte volt, amikor a megszorítások időszaka megragadta a nemzetet, és a divat rendkívül korlátozott volt., A kettő között a 30-as évek a Wall Street összeomlásával kezdődtek, ami a nagy depressziót eredményezte, és a WW2-vel végződött, ezért gyakran negatív fényben látják. a társadalmi-gazdasági változások a divat és a stílus változásain keresztül nyomon követhetők. Az 1920-as években a gazdasági és társadalmi változások miatt a nők nagyobb szabadságot élveztek anyjuknál, és ez tükröződött egyszerűbb és kényelmesebb ruházatukban is. Nincsenek görbék, magasabb szegélyek, lapos sziluett és hangsúlyos a fiatalság. Az 1930-as évek, képviselt valami egészen más., Egy kifinomultabb, felnőtt és nőies sziluett, amelyet a Madame Vionnet, a Coco Chanel és Elsa Schiaparelli női tervezők felemelkedése befolyásolt. az 1930-as évek sziluettje & A derék visszatérése Az 1920-as évek végére a derék visszatért természetes helyzetébe, és ott maradt az évtized végéig, a hemlines pedig meglehetősen alacsony maradt, a napi kopás elérte a borjú közepét., A természetes derék hangsúlyát a mellszobor alatti varratok, valamint az erős formázott vállak puffasztott, pillangó vagy bendzsó ujjak formájában is kiemelték.
Az úgynevezett "flapper" stílusnak a lázadó fiatal lányok öltözködését, viselkedését hívták. Jellemzővé vált a rövidebb, szabad esésű, A vonalú ruha, sok rojttal, gyönggyel, esetleg az anyagával, a csípőnél övszerűen szűkítve. Divattá vált, és azóta is az, a hosszú gyöngysor. A kalapok, fejdíszek számtalan változatban, formában jelentek meg a "bili" jellegűtől a szélesebb karimájú kalapkákig. A fejdíszek gyöngyök, nemes anyagok, tollak variálásával készültek. A boa elengedhetetlen viselet volt a klubokban. A jazz, a charleston, vagyis a mulatás, a féktelen tánc kötelezővé tette a kényelmes trottőr sarkú, pántos, kényelmes cipőket. A könyékig érő kesztyű, a hosszú szipka szintén meghatározója volt egy elegáns nőnek. A sminkelés fontos szerepet kapott, mind a szem és a száj hangsúlyozása erőteljesebb lett. A szexualitás áthatotta az "új nőt"! Ha úgy döntünk, hogy ezt a stílust választjuk akár buliba, bálba, könnyen beszerezhetjük a megfelelő darabokat. A feltűnő kiegészítők nélkül az alapdarabokat hétköznapokon is viselhetjük, s így különlegessé tehetjük öltözetünket.