A kiválasztás érintéssel történik, hogy egyik,, városlakó" se tudja, ki köztük a gyilkos vagy a rendőr. A gyilkolás a következőképpen zajlik: a játékvezető felébreszti a gyilkosokat, akik némán megállapodnak, hogy kit öljenek meg. A némaság és a kevés mozgás kulcsfontosságú, mert a mozgolódásokból és a hangok irányából könnyen ki lehet találni, ki kicsoda. A játékvezető megjegyzi az áldozatot, majd elaltatja a gyilkosokat, felébreszti a rendőrt. A rendőr rámutat valakire, aki szerinte a gyilkos (az első körökben csak tippel). A játékvezető jelzi a választ a rendőrnek, majd elaltatja., pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Mikor újra felébred a város, azaz mindenki felnéz és kinyitja a szemét, a játékvezető közli, hogy ki az áldozat (ő kiesett a játékból, de megfigyelőként továbbra is részt vehet), és hogy a rendőr el kapta-e a gyilkost vagy sem. Ha igen, a gyilkos kiesik, ha nem, folytatódik a játék a következő körrel. Ha két játékos gyanakodik a gyilkos(ok) személyére,,, napközben" jelezhetnek a játékvezetőnek.
- Ügyességi játékokkal folytattuk a szép nyári délutánt az udvaron. - Közösségi csapatépítő, mókás játékokra is jutott idő. - Zárásként közösen meguzsonnáztunk és vidáman zártuk a napot. - Hazamenetel. 2. NAP (kedd): Délelőtt: KÖRNYEZETTUDATOSSÁG, TERMÉSZETI ÉRTÉKEINK- és KÖRNYEZETSZÉPÍTÉS - A reggeli megérkezés, gyülekező, üdvözlés után a csapatok bemutathatták egyeni jelvényeiket, elmondhatták csatakiáltásukat, - dalukat, stb. - Egy kis vidám beszélgetés és a számháború kellékeinek elkészítése után 'felmálháztuk' magunkat és elindultunk a táci Horgásztóhoz. - A kellemes séta után letáboroztunk. - Megbeszéltük a számháború szabályait, kisorsoltuk a csapatjátékot és kezdődött a játék Adrienn nénivel. - Az éppen nem játszó csapat Edit nénivel növény-, és állatmegfigyelést végzett, virágok, gyógynövények felfedezésébe kezdett. - Közös tízóraizás után következett a végső 'összecsapás'! - Levezetésképpen (mivel maradt idő) játszottunk a természet 'lágy ölén', pihentünk a fák, bokrok alatt.