Film 2016. március 01. 18:14, kedd Szekeres Viktor Még az Oscar-siker előtt rámozdult Amerika a Saul fiára. A Sony Classics Amerikában előrelátóan még az Oscar-díjak kiosztása előtt megnövelte a Saul fia kópiaszámát, így a múlt hét elején még 75 moziban játszott filmet hétvégén már 150 multiplexben lehetett megnézni odaát. És ez a film által elért bevételekben is megmutatkozott, ugyanis a Saul fia péntektől vasárnapig 130 592 dollárral növelte addigi amerikai bevételeit, s ezzel már 1 286 220 dolláros teljesítménynél tart. Ezt a bevételt pedig minden bizonnyal még növelni fogja, hiszen ez a bevétel még az Oscar-győzelem előtt keletkezett. Csütörtöktől valószínűleg a Sony ismét kópiaszámot fog emelni, és a közönség is be fog indulni, hiszen sokan kíváncsi lesznek arra, hogy a hájp miért kapta fel ennyire a filmet, mely Amerikán kívül is már 2, 5 millió dollár bevételnél jár. Azért a két filmet ne hasonlítsuk már össze a Mad Max egy kultikus remek film a Saul fia még a kanyarban sincs hozzá képest Kicsit el van ám tolódva a kiinduló mércéd.
akkor csak nézd úgy, hogy több évtizede nem volt ilyen siker a magyar filmgyártásban. És sztem azzal, hogy személyeskedsz bizonyítod, hogy ha nem is korban de jellemben max 11 éves lehetsz ahogy Kalapos01 is írta. Ha esetleg egy filmguruval van dolgom akkor elnézést kérek, mert akkor csak tudod, hogy mit írsz, de azzal, hogy az 1979-es 400. 000 dollárt hasonlítod egy mostani filmhez... kissé necces. Pláne, hogy a MadMax 1 650k dodóban fájt ami mai áron több mint 2. 2millió dollár. És ugye az almát hasonlítottad össze a körtével. ;) Javaslom a kópia számokat is nézni egy A kategóriás hollywoodi film esetében 3-4000 míg a Saul Fia 151!!!! Javítást nem engedte:( De 1, 5 millió Euró volt megadva kiadásnak. 3, 3 millió dollár eddig összesen bevételnek! Jelezném hogy a Mustangot Franciák 820000 dollárral nyomták meg Viszont nyomába se ér a bevételek terén a Saul Fiához képest! Javaslom megnézni a magyar nézettséget. ami nem frissült de 180000 felett a nézettsége! Tessék olvasni 1, 3 millió Dollárból készült a film!
A díjazásoknak nem céljuk, és nem is tudnák reprezentálni több ezer év emberi történelmét, mégis, térben és időben igen eltérő eseményeket feldolgozó film nyert már Oscar- vagy Golden Globe-díjat. Az ókori Rómától a középkori Svédországon, a kommunista diktatúrákon át a máig tartó afganisztáni konfliktusig sokféle témát díjaztak a bizottságok. Nemes Jeles László a Golden Globe-díj átadásán Forrás: Origo Annak ellenére, hogy 1945 óta adott Oscar-díjak többségét nem konkrét történelmi eseményekhez, periódusokhoz kapcsolódó film kapta. A jelek szerint a történelmi filmeket a Golden Globe bizottságai jobban szeretik, a díjazott külföldi filmek kicsivel több, mint fele valamilyen történelmi témához kapcsolódik. A pontos számok az alábbi diagramokon tekinthetők meg. Forrásként az IMDB és a Wikipédia vonatkozó listáit használtuk. A Golden Globe-díjakat a jelenlegi rendszerben 1964 óta adják át (korábban egynél több külföldi filmet is díjaztak), így ebben a kategóriában csak ezeket a díjakat vettük számításba (holokausztfilm egyébként nem volt az az előtt díjazottak között).
Nemes Jeles László rendezése "a bemutatója óta eltelt kilenc hónapban elképesztő világhírre tett szert" – fogalmazott a filmügyi kormánybiztos, hozzátéve, hogy az Oscar-díjra nemcsak az alkotók és a magyar filmes szakma, hanem az egész ország büszke lehet. A Saul fia, amelyet hollywoodi szakírók a legfontosabb holokausztfilmek közé soroltak, több tucatnyi díjat, köztük a Golden Globe-ot is elnyerte az idei díjszezonban, az alkotás a Laokoon Filmgroup gyártásában készült. A legjobb filmnek járó Oscart a Spotlight – Egy nyomozás részletei kapta, a legtöbb díjat, hatot a Mad Max – A harag útja című sci-fi gyűjtötte be, George Miller filmje azonban csak a kevésbé fontos kategóriákban – jelmez, látványterv, smink és frizura, hangvágás, hangkeverés, vizuális effektusok – nyert. Három díjat nyert A visszatérő című túlélődráma: Alejandro González Inárritu lett a legjobb rendező, Leonardo DiCaprio a legjobb férfi főszereplő, Emmanuel Lubezki pedig a legjobb operatőr. A legjobb női főszereplő díját Brie Larsson amerikai színésznő kapta A szoba című drámában nyújtott megrázó alakításáért.
Ugyanakkor azt is el kell ismerni, hogy valóban kivételes alkotás lett Nemes Jeles László filmje. Csak így utólag, a filmet megnézve érti meg az ember, miért a Saul fia dícséretétől hangos a sajtó hónapok óta. Azt nem mondom, hogy még egyszer meg akarom nézni (hiszen két órán keresztül az emberi szenvedés és brutalitás megy premeir plánban), de egyszer mindenkinek látnia kell ezt az alkotást. A rendező minden nyilatkozatában elmondja, hogy azért készítette a Saul fiát, mert nem volt elégedett a holokauszt ábrázolásával a korábbi filmekben. Belülről akarta láttatni, arcot akart neki adni. "Auchswitz után nem lehet verset írni" - idézte Szabó Gábor Adorno elhíresült mondatát a vetítés előtt, s valóban, a Saul fia valahol válaszként is értelmezhető a fenti kijelentésre. Ez a film nem költemény, nem szépít, nem esztétizál: kikerüli a lágerfilmek összes hibáját. Nincs felvezetés, nincs kontextus, sem történelmi lecke felmondása: úgyis mindenki tudja, miről van szó. A kamerát csak az érdekli, ami Saullal történik, szinte érzéketlenül követi őt, majdnem végig csak a címszereplő tarkóját látjuk, ahogy ide-oda rohangál a táborban.