Hogy egyáltalán ők akarták-e így, vagy csak a hivatásrendjük kényszerének engedelmeskedtek, észrevétlenül lettek mások: közösségük, nemzetük becsvágyának áldozatai. Túl sok rosszat tudunk a versenysport világáról: intézményrendszeréről, döntéshozatali mechanizmusairól, pénzfertőzöttségéről és csalásairól, a doppingolásról és (hiábavaló? ) üldözéséről. Túl illúziótlanok vagyunk már. De a kritikánk nem mindenben hibát kereső gonoszságból fakad. Az Egy mindenkiért -ben Szilágyi Áron tépelődéseiként is sok minden elhangzik a fenti kérdésekről. Például az a kardvívásra különösen is érvényes megállapítás, hogy a mezőny kiegyenlítettsége miatt húsz-harminc versenyző közül bárkiből lehet bajnok egy-egy olimpián, meg hogy mennyi minden múlik a bíráskodáson és a napi formán. Soha nem lehet biztosra menni. Hiába a négyévi küzdelem, az eltökéltség, könnyen le lehet csúszni a dobogóról, ki lehet esni a negyed-, de még a nyolcaddöntőből is. És nincs sem magyarázat, sem vigasz. A világ pedig – ez olyasmi, amit soha nem fogok megérteni – aranyérem-fetisiszta: semmi és senki sem érdekli az aranyérmeken és tulajdonosaikon kívül.
Hosszan tartott a munka, néha talán nyomasztott is, de végig megmozgatott szellemileg. Sosem az volt a célunk, hogy én, mint "hős" szimpatikusabb legyek, hanem hogy a film legyen minél izgalmasabb, sodróbb, és igazabb. Olyan filmet szerettünk volna készíteni, amely kortól, nemtől és társadalmi osztálytól függetlenül bárki számára katartikus, informatív és szórakoztató lehet, annak is, akit a vívás korábban egyáltalán nem foglalkoztatott. Felejthetetlen kaland volt ez a projekt, szerintem nem csak nekem, hanem az egész válogatottnak. Remélem, hogy a nézők is értékelni fogják, rengeteg munka van benne. Az Egy Mindenkiért egy kreatív dokumentumfilm, amely játékfilmes sűrűséggel meséli el egy nagyszabású karrier kulcsfontosságú periódusát, akcióközelből rajzolja meg a történelem egyik legnagyobb vívójának arcképét. A film bemutatja az ötkarikás sikersztori mögött álló komplex személyiséget, a néző megérezheti, miért lesz valaki egy a sokmillió közül, mik azok a tényezők, amik a világ tetejére repítik.
Soha nem volt rá példa a sport- és a filmtörténetben, hogy egy olimpiai bajnokot a teljes ötkarikás cikluson át kövessen egy stáb. Mint ahogy arra sem, hogy valaki háromszoros egyéni olimpiai bajnok legyen kardvívásban. Áron ezért küzd nap mint nap, immár 5 éve, ezt az időszakot öleli fel az EGY MINDENKIÉRT. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Stáblista:
Ráadásul ott voltak a csapatversenyek is, ahol nem sikerült legyőzni az örök mumus Dél-Koreát. Film pedig nincs konfliktus nélkül, ráadásul egy sportolóról rengeteget megtudhatunk abból, ahogy a kudarcokat kezeli. Szilágyi Árontól pedig – e téren is – csak tanulni lehet. A sportág iránti szenvedély miatt természetesen megviselik őt a vereségek, ám képes tanulni a hibákból, s jóra fordítani a helyzetet. Talán kevesen tudják Áronról, de az élsportolói lét mellett folyamatosan képzi magát, pszichológiából is diplomázott, így ilyen szempontból is elemzi a saját teljesítményét, látja magát kívülről, emellett persze szakszerű segítséget is igénybe vesz. (X) Ha neked tetszik az Unibet, akkor bizonyára a barátaidnak is tetszeni fog! Hívd meg barátaidat és szerezz bónuszpénzt összesen 75 000 HUF értékben! A meghívott barátaid pedig egy nagyvonalú üdvözlő bónuszt kapnak, tehát nem csak te, hanem ők is jól járnak. A tudatosság egyébként is kulcsfogalom: a csapattársak is elmondják, hogy Áronnál profibb szemléletű sportolót nem igazán láttak még.
Teljes katarzis, de csak néhány percig. Aztán visszacsöppenünk a valóságba, méghozzá az olimpia utáni szürke hétköznapokba. Újra elkezdődik a felkészülés. Szilágyi Áron fut, erősít, a vívóteremben edz, majd versenyről versenyre jár. Megismerhetjük a kardválogatott tagjait, a főszereplő mindenkiről elmondja erősségeit és gyengeségeit. Egyébként a filmben szinte végig Szilágyi Áron a narrátor, a vele készített interjúk adják az alkotás dinamikáját. A 2017-es lipcsei világbajnokság pattanásig feszült pillanatait újra átélhetjük, a dokumentarista jellegnek köszönhetően úgy izgul a néző az egyes asszókon, mintha visszarepült volna az időben. A verseny után az öltözőben átélt drámai momentumok teszik igazán egyedivé a filmet, sosem látott képsorokat láthat a néző egy sportoló bánatáról és fájdalmáról. Időközben megismerkedhetünk Szilágyi Áron kedvesével, pszichológusával, masszőrével, edzőivel. A kétszeres olimpiai bajnok két asszó között diplomamunkáját is leadja, és nevetve beismeri, hogy bizony megcsúszott pár évvel a határidővel.
Exkluzív élsportolói és magánéleti szituációkban találkozhatnak a nézők Áronnal. Nyomon követjük, amint megházasodik, ahogy leadja a diplomáját két asszó között, elmélyedünk családi videó- és fotóalbumában, ahonnan valóságos kincsek kerülnek elő gyerekkoráról. Győz, veszít, szenved, majd újra és újra felülkerekedik önmagán... Láthatják a nézők, ahogy a felesége, Betti vigasztalja egy megrázó vereség után, és azt is, amikor egy hősiesen kiharcolt aranyérem után önfeledten dobálják fel a páston a csapattársak. A filmben kulcsszerepet kap Áron pszichológusa, Faludi Viktória. Ez a sportdokumentumfilmek tekintetében egyedülálló "behind the scenes" motívum. Megismerheti a néző a gondolkodó Áront, a maga ellentmondásaival, sportolói egójának és emberi szerénységének folyamatos ütközésével, egyszersmind végtelen szellemi nyitottságával, kérdésfeltevéseivel és ráébredéseivel. Ez az a fegyver, amivel nem csak az ellenfeleket, hanem saját magát is képes legyőzni. Az Egy Mindenkiért legfőbb küldetése: olyan helyzetekben, olyan perspektívából megmutatni Áront, ahogy még sohasem láthatták a nézők.
Muhi András Pires alkotását január elsején a Duna TV vetíti, emellett több online felületre is felkerül. A Szilágyi Áronról készített dokumentumfilmet a júliusi mozipremiert követően végre a tévében és online is nézhetjük. A Telekom Videótékában már kölcsönözhető/megtekinthető az Egy mindenkiér t, és a is elérhető. Az ünnepi időszakban, január 1-én 13. 30-tól a Duna Televízióban kerül sugárzásra a dokumentumfilm, az HBO GO felületén pedig február 1-től lesz elérhető Muhi András Pires filmje. A rendező 5 év alatt, több mint 100 forgatási napon át, közel 600 óra nyersanyagot forgatott Szilágyival és a magyar kardválogatottal a kulisszák mögött. Soha nem volt rá példa a sport- és a filmtörténetben, hogy egy olimpiai bajnokot a teljes ötkarikás cikluson át kövessen egy stáb. Mint ahogy arra sem, hogy valaki háromszoros egyéni olimpiai bajnok legyen kardvívásban. A film exkluzív élsportolói és magánéleti szituációkban mutatja meg Szilágyit, aki a budapesti világbajnokság fokozhatatlan izgalmait követően a koronavírus-járvánnyal megterhelve érkezik meg az olimpiára.
(X) Regisztrálj a Büntetőn keresztül az Unibetre, és befizetési bónuszod mellé 10 ezer Ft ingyenes fogadást is kapsz ajándékba! Szilágyi Áron – legkésőbb a tavalyi, tokiói győzelmével – örökre beírta magát a magyar sporttörténelembe. Egy olyan sportágban, egy olyan versenyszámban lett háromszor egymás után olimpiai bajnok, amelyben a szakértők szerint minden más szakághoz képest is óriási a napi forma, a pillanatnyi állapot szerepe. Nem kell tehát sokáig magyarázni, hogy miért hatalmas dolog ez, a feladat sokkal inkább, hogy rájöjjünk, mi is ennek az oka. Muhi András a riói olimpia óta kezdte követni a kamerájával Szilágyi Áront, és ahogy a film végén jelzi is, a koronavírus-járvány az ő terveit is átírta. Elsőre talán furcsa lehet, hogy 2021-ből, a harmadik olimpiai aranyból már semmit sem látunk, ám ennek valószínűleg az az oka, hogy a bemutatót az akkor még kérdéses, azóta valósággá váló tokiói aranyérem körüli időpontra szerették volna időzíteni, a filmes utómunka tempója miatt pedig ehhez sokkal hamarabb be kellett fejezni a forgatást.